Az Pulzus Társulás és a MaNNa közös produkciója
Előadják:
Bakos Éva
Guary Szandra
Kroó Balázs
Írta és rendezte:
Kiss Márton
díszlet/jelmez: Erdei Ildikó Virág
világítás: Kiss Rudolf Péter
mozgás: Simányi Zsuzsanna e.h.
zene: Bartók György
dramaturg: Bíró Dénes
asszisztens: Mikó Bea
Tartalom
„Kezdetben teremté Isten az eget és a földet. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett. És monda Isten…”
„- A jó boszorkányok jók. A gonosz boszorkányok gonosz átkokat szórnak…
– A halál pillanatában két angyal emeli ki az ember lelkét a porhüvelyből és kíséri lambadázva a túlvilágra!…
– Azt tudják, hogy, mindig a szív hamvad el utoljára?…
– Tisztán érzek, tisztán látok, tisztán hallok…
– Nyilatkozik akármit vagy írjak meg bármit?…
– Sáró dösszifór éjumbéjum kávéfisorá…”
Történetünk szerint Való Valéria ötvenhat éves, hithű katolikus, keresztény-konzervatív lambada-pedagógus, tánctanár, férjes asszony, két felnőtt gyermek édesanyja, és fiatal nagymama. Istenien süt, főz, takarít és egy helyben fut a konyhájában nyitott ablaknál. Látszólag úgy él, ahogy kell, ahogy az meg van írva a Nők Lapjában. Mégis furcsa dolgok történnek vele: folyamatosan meghalnak körülötte az emberek, ráadásul a „Lélekluk” című, Isten igéjét hirdető műsor élő adásában átkozott gonosz boszorkánynak nyilvánítják. Miért történik mindez? Milyen lehet Valika világa? Kicsoda Való Valéria, 56 éves Galamb u 11. földszint egyes számú lakos? Miben hisz? Min járhat az agya?! Milyen 56 évesen egy folyamatosan változó korban létezni? Hogyan látja Való Valéria önmagát, szeretteit, a környezetét, a körülötte lévő világot? És kicsoda az az átkozott „balogjancsi”?! Isten tudja…
Bakos Éva, a lépcsőházban dzsoggoló nyugdíjas asszonyság különös vendégeket fogad. Fiatal pár állít be hozzá, már tudjuk: égi küldöttek, akik halálos megbízatással jöttek. Nemsokára, mint a célszemély gyermekei bukkannak fel, öntudatos lányka – depresszív anyámasszony katonája. Kroó Balázs aztán leszbikus vonzalmú temetői ügyintézőként is remekel, a fantasztikus kisugárzású Guary Alexandra pedig egy kétgyermekes tuzoltó-hölgy parádés embermentő akciójában is bizonyítja kivételes képességeit. A szereplők néha eltűnnek Erdei Ildikó Virág piros ládácskáiban, hogy később új alakban jelenjenek meg. A cselekmény fondorlatos fordulatai alig követhetőek a normál dramaturgiához szokott nézőknek, Kiss Márton már a Rácz Vivien Projekt-ben virtuóz affinitást mutatott az extrém csavarok tekintetében, tobzódó fantáziája ebben a nagyszerű munkában még különlegesebb variációkra késztette. Nem lőhetjük le a poén(oka)t, legtöbbjük teljes megfejtése is csak otthoni, tisztázó töprengések, beszélgetések után sikerült.
Sajtó
Fotógaléria